latinica  ћирилица
10/10/2018 |  23:02 ⇒ 23:13 | Autor: sputniknews.com

Najdžel Kenedi otvorio 50. Bemus

Čuveni britanski violinista Najdžel Kenedi otvorio je večeras jubilarne, 50. Beogradske muzičke svečanosti izvanrednim koncertom u Sava centru u Beogradu.
Najdžel Kenedi (Foto: Tanjug/Zoran Žestić) - Foto: TANЈUG
Najdžel Kenedi (Foto: Tanjug/Zoran Žestić)Foto: TANЈUG

- Uvijek se radujem kada sviram za beogradsku publiku - rekao je Kenedi na početku koncerta pod nazivom "Od Baha do Geršvina".

Početak zlatnog, 50. Bemusa označio je zvuk fanfara, nakon čega se publici obratila operska diva Radmila Bakočević. Ona je istakla da je Bemus srpsko kulturno nasljeđe koje treba njegovati i za buduće generacije i poželjela toj manifestaciji još mnogo godina uspješnog postojanja.

Nakon prigodnog filma, koji je podsjetio publiku na bogati istorijat Beogradskih muzičkih svečanosti, na scenu je izašao najtiražniji svjetski violinista koji je, pozdravljajući beogradsku publiku, podsjetio da je ovo njegovo šesto gostovanje u Srbiji.

Kenedi je koncert započeo djelom svog omiljenog kompozitora Јohana Sebastijana Baha, Fugom iz Sonate br. 1 za violinu u g-molu.

Uslijedila je žanrovski raznovrsna kompozicija "Mađioničar iz Lublina", čiji je autor, kako je duhovito primijetio Kenedi, "njegov drugi omiljeni kompozitor", odnosno on sam.

U virtuozno izvedenom djelu u pet stavova, Kenedi se oprobao i na klaviru, u pratnji uigranog tima muzičara, sastavljenog od dvojice gitarista, čeliste i kontrabasiste. Kompozicija je inspirisana istoimenom knjigom Isaka Baševisa Singera, posvećenoj životu u jevrejskim gradićima u staroj Poljskoj.

- Singer opisuje zajednicu koja je zauvijek izgubljena, a muzika pokušava da uhvati ritam i boje tog svijeta - objasnio je Kenedi u najavi koncertnog programa.

Drugi dio koncerta činio je izbor kompozicija DŽordža i Ajre Geršvin. Kenedi je DŽordža Geršvina zavolio još kao mladić, zbog melodičnosti njegovih kompozicija. U djelu čuvenog kompozitora Kenedi pronalazi "fuziju džeza i klasične muzike, prekrasne melodične uticaje jevrejske kulture i jedinstvenu energiju Njujorka".

Kenedija kao pijanistu publika je bila u prilici da čuje i tokom drugog dijela koncerta, u sjajnom geršvinovskom džezu. Dodatnu draž Kenedijevom nastupu dala je njegova, kao i uvijek, neposredna i vedra komunikacija s publikom.

Repertoar Najdžela Kenedija obuhvata razne muzičke žanrove, od klasike do DŽimija Hendriksa. Nastupao je i s rok legendama kao što su Pol Makartni i Robert Plant, svirao za britansku kraljevsku porodicu i sarađivao s brojnim vodećim svjetskim orkestrima.

Pohađao je školu čuvenog Јehudija Menjuhina, koji se lično pobrinuo za njegovu stipendiju, a potom i prestižni DŽulijard.

Kenedi je posebno naklonjen džez muzici, a to je izrazio obradama numera kao što su "Summertime", "They Can‘t Take That Away from Me" i "Porgy and Bess" na albumu "Kennedy Meets Gershwin", koji je objavljen povodom 120 godina od rođenja DŽordža Geršvina.

Publika 50. Bemusa će biti u prilici da do 20. oktobra uživa i u nastupu ruskog pijaniste Vadima Rudenka, korejskog violiniste Edvina Kima, meksičkog tenora Ramona Vargasa, Šarun ansambla koji čine solisti Berlinske filharmonije, Brodski kvarteta, Beogradske filharmonije i mnogih drugih.